خبرها و دانستنی های علمی
سلام.امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و امیدوارم بتونم براتون همیشه مطالب جدیدی رو آماده کنم.
یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, :: 4:41 PM ::  نويسنده : محمد       

این مجسمه یک اتومبیل فرمول 1 است. اما اندازه اش کمی کوچکتر از اتومبیل واقعی است. در واقع این مجسمه تنها 0.285mm طول دارد و به اندازه یک دانه کوچک ماسه است. یک نانومجسمه از یک اتومبیل واقعی.

نام رسمی این روش پرینت «لیتوگرافی دو فوتونه» است. در این روش از لیزر برای تاباندن به رزین مایع و سخت کردن آن استفاده می شود که در نهایت خطوطی از پلیمر جامد ایجاد می کند که هر یک تنها چند نانومتر ضخامت دارند.


 



ادامه مطلب ...


شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 2:47 PM ::  نويسنده : محمد       
شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 2:26 PM ::  نويسنده : محمد       

تا به حال همیشه صحبت از کیسه هوا (Airbag) در اتومبیل ها و محافظت از جان سرنشینان بوده است. انواع مختلفی از سیستم های هوشمند ایربگ هم توسط شرکت های مختلف ارائه شده اند. اما تکلیف ما عابران پیاده چه می شود؟ آیا اصلا کسی به فکر ما است؟ بله، بالاخره Volvo دست به کار شده و «اولین سیستم ایربگ ویژه عابر پیاده بر روی ماشین» را معرفی کرده که قرار است بر روی مدل V40 سال ۲۰۱۳ ساخت این کارخانه نصب گردد.

 

هنگامی که سپر جلوی

ولوو V40

به یک عابر پیاده برخورد می کند، سنسورها تصادم را ثبت می کنند. کاپوت ماشین اندکی بالا می آید و یک بالش هوای U شکل بر روی شیشه جلو باز می شود. پس اگر بعد از برخورد، عابر پیاده بر روی کاپوت ماشین پرتاب شود، کیسه هوا جایی قرار گرفته که از سرو گردن عابر پیاده محافظت می کند.



شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 2:26 PM ::  نويسنده : محمد       

فکر می کنید یک دوچرخه مسابقه ای (یا به قول معروف کورسی) چه قدر باید وزن داشته باشد؟ یک دوچرخه کوهستان چطور؟ خب، فریم دوچرخه کوهستان Delta 7 Arantix در کنار زیبایی خارق العاده اش، تنها ۱۴۲۰ گرم وزن دارد! این دوچرخه از لوله های مشبک شبیه تار عنکبوت از جنس فیبر کربن و کولار ساخته شده که چنین سازه و طراحی با نام تجاری IsoTruss نامیده می شود.



ادامه مطلب ...


شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 2:21 PM ::  نويسنده : محمد       

سرعت این موتور سیکلت سر پوشیده در ۴٫۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر می رسد. این موتور سیکلت رکورد سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر / ساعت را دارد و می تواند ۴۵۰ کیلومتر را با یک بار شارژ کردن طی کند.

عکس موتور سیکلت,Fully Enclosed Electric Motorcycle




ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 
درباره وبلاگ

سلام به این وبلاگ خوش اومدید امیدوارم ازش راضی باشید. راستی نظر یادتون نره!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها و دانستنی های علمی و آدرس bright.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 160
بازدید کل : 32817
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content